Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Balcerak Alicja
(2)
Woźniak Jacek (1957- )
(2)
Fortuna Paweł
(1)
Szymczak Wojciech F
(1)
Torój Małgorzata
(1)
Urban Mirosław (psychologia)
(1)
Wański Tomasz (menedżer)
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Szkolenie zawodowe
(4)
Gry edukacyjne
(1)
Gry kierownicze
(1)
Mentoring
(1)
Praca zespołowa
(1)
Symulacja
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Dziedzina i ujęcie
Rozwój osobisty
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Na okł.: przewodnik dla trenerów.
Bibliogr. s. 181-197.
Alicja Balcerak i Jacek Woźniak, eksperci w swojej dziedzinie, proponują niezwykle wyczerpujące kompendium wiedzy na temat gier menedżerskich, wykorzystywanych jako specjalistyczne narzędzia szkoleniowe i wspomagające zarządzanie. Celem autorów jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną. Wyjaśniają oni nie tylko, czym są gry menedżerskie i dla kogo są przeznaczone, ale też jak ogromne są potencjał i rola tych narzędzi szkoleniowych w rozwijaniu kompetencji menedżerskich. Autorzy omawiają praktyczne zagadnienia związane z prowadzeniem zajęć i pokazują, jak stosować gry, aby osiągnąć zamierzone cele szkolenia. W książce znajdziemy opisy najpopularniejszych gier menedżerskich oraz metod oceny uczenia się z wykorzystaniem tych narzędzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 218-[229].
Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia. Metody symulacyjne były znane już w starożytności. W Polsce ich wprowadzenie przebiegało falami, a ich rozkwit i znaczące rozpowszechnienie nastąpiły wraz z transformacją gospodarczą kraju i zmianami w edukacji. Celem autorów jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną i pokazanie, jak stosować symulacje w celu osiągnięcia zamierzonych efektów szkolenia. Opisują oni trzy podstawowe rodzaje metod symulacyjnych (symulacja behawioralna, gry symulacyjne, symulatory), tłumaczą, jak stworzyć własne symulacyjne narzędzie szkoleniowe i dostosować te już znane do danego obszaru tematycznego. Przekazują użyteczne wskazówki, które pomogą trenerom w ich codziennej pracy i ułatwią rozwój kompetencji uczestników szkolenia. Dodatkowo podpowiadają, jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa osób szkolonych, wzbudzić ich ciekawość, zminimalizować opór i rozwiać pojawiające się wątpliwości. Tłumaczą, że trener musi zachować postawę niezależnego arbitra, dającego szansę uczestnikom na popełnianie błędów, a następnie wyciąganie z nich wniosków i ich naprawianie. Wspominają również o słabych stronach i ograniczeniach metod symulacyjnych, przestrzegają przed potencjalnymi trudnościami i zachęcają do nieustannego notowania własnych spostrzeżeń jako wskazówek do dalszego doskonalenia zarówno siebie, jak i samego szkolenia. Zapewniają, że poprawnie dobrana i przeprowadzona symulacja jest nieocenionym wsparciem w osiąganiu celów szkolenia.
Rozdział 1 * Metody symulacyjne i ich rodzaje * 1.1. Symulacja i jej definicje * 1.2. Symulacyjne i niesymulacyjne metody aktywizujące * 1.3. Rodzaje szkoleniowych metod symulacyjnych * 1.4. Pedagogiczne przesłanki szkoleniowego użycia symulacji * 1.5. Cel szkoleniowego użycia narzędzi symulacyjnych * Rozdział 2 * Szkoleniowe zastosowania symulacji * 2.1. Cele szkoleniowego zastosowania symulacji - klasyfikacje efektów edukacyjnych * 2.2. Mechanizm zapewniający trwałość efektów uczenia * 2.3. Wprowadzenie do działania w świecie symulowanym * 2.4. Przebieg symulacji - rola trenera i uczestników * 2.5. Omówienie - jego funkcje i etapy * Rozdział 3 * Symulacje behawioralne * 3.1. Behawioralne symulacje jednoosobowe * 3.2. Scenki jako symulacje behawioralne * 3.3. Gry negocjacyjne jako specyficzny rodzaj symulacji behawioralnych * 3.4. Grupowe rozwiązywanie problemów * Rozdział 4 * Gry symulacyjne * 4.1. Gry symulacyjne - definicje i klasyfikacja * 4.2. Gry serio, gry zamknięte i otwarte * 4.3. Strukturalne elementy gry symulacyjnej * 4.4. Atuty gier symulacyjnych jako narzędzi szkoleniowych - jak ich nie zaprzepaścić * Rozdział 5 * Symulatory * 5.1. Definicje i typologie symulatorów * 5.2. Wierność i jej rodzaje * 5.3. Dobór symulatorów do osiągania wybranych efektów edukacyjnych * 5.4. Szkolenia w zakresie współpracy w zespole (crew management training) * Rozdział 6 * Projektowanie symulacji dla celów szkoleniowych * 6.1. Jak pozyskać szkoleniowe narzędzia symulacyjne * 6.2. Budowa i ocena modelu symulacyjnego * 6.3. Projektowanie szkoleniowej gry symulacyjnej * 6.4. Projektowanie symulacji behawioralnej * 6.5. Specyfika walidacji gier symulacyjnych i symulacji behawioralnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 187-[191].
Mariola Łaguna i Paweł Fortuna w przystępny sposób wyjaśniają, czym jest szkolenie i jak je zorganizować w taki sposób, aby uczestnicy odnieśli jak najwięcej korzyści. Omawiają rodzaje szkoleń, analizę potrzeb szkoleniowych, działania rekrutacyjne, wybór miejsca szkoleń, dobór trenerów i najbardziej efektywne działania promocyjne oraz metody oceny zajęć. Opisują też najczęstsze błędy i problemy pojawiające się w trakcie sesji szkoleniowych. Podkreślają, że sukces gwarantują odpowiednie przygotowanie i właściwe określenie głównych celów szkolenia. Ta książka to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem szkoleń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Bibliografia strony 176-178.
Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia.W niniejszym tomie autorzy omawiają zadania i rolę trenera w procesie szkoleniowym. Przybliżają trzy główne obszary jego działalności, typologię tego zawodu oraz możliwe ścieżki kariery. Poruszają też ważną kwestię etyki zawodowej i odpowiedzialności - trener jest osobą kluczową dla procesu szkoleniowego i to na nim spoczywa największa odpowiedzialność za przygotowanie, realizację i efekty szkolenia. Tom zawiera wiele opisów sytuacji z praktyki trenerskiej oraz cennych wskazówek pomocnych zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych trenerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 197-[201].
Motywacja do udziału w szkoleniu może być różna (nabycie nowych umiejętności, przyjemne spędzenie czasu pracy, zobowiązanie wobec pracodawcy) i wpływa na relację z trenerem oraz na przebieg zajęć. Zachowania uczestników mogą przeszkadzać w realizacji założonych przez trenera celów, dlatego umiejętność nawiązania przez niego relacji z grupą, zrozumienie wzajemnych zależności oraz wiedza dotycząca procesów grupowych rzutują na skuteczność szkolenia.Autorka opisuje sposoby budowania relacji z grupą szkoleniową w różnych fazach jej rozwoju - od fazy orientacji i zależności przez konflikt i bunt do współpracy i świadomej aktywności. Analizuje potencjalnie trudne zachowania uczestników szkolenia - ich przejawy, przyczyny, sposoby zapobiegania ich wystąpieniu oraz radzenia sobie z nimi. Jej wskazówki pozwolą trenerowi zachęcić grupę do otwartego rozwoju i do zaufania mu w procesie nabywania kompetencji.Dzięki tej książce:- zbudujesz właściwe relacje z uczestnikami szkolenia;- stworzysz zaangażowaną grupę;- osiągniesz założone cele szkolenia.
Rozdział 1. Grupa – co to takiego? 1.1. Grupa szkoleniowa a grupa społeczna. 1.2. Podstawowe charakterystyki grupy. 1.3. Korzyści wynikające z pracy w grupie. 1.4. Czynniki hamujące pracę grupy. Rozdział 2. Specyfika pracy z grupą szkoleniową. 2.1. Charakterystyka procesu uczenia się w grupie. 2.2. Uwarunkowania procesu uczenia się w grupie szkoleniowej. 2.3. Specyfika pracy z grupą w różnych typach szkoleń. Rozdział 3. Kształtowanie relacji z grupą szkoleniową w poszczególnych fazach jej rozwoju. 3.1. Inicjowanie kontaktu z grupą: diagnoza i kreowanie pierwszego wrażenia. 3.2. Faza orientacji i zależności. 3.3. Faza konfliktu i buntu. 3.4. Faza spójności i współpracy. 3.5. Faza celowej i świadomej aktywności. 3.6. Zakończenie kontaktu z grupą. Rozdział 4. Praca z trudną grupą szkoleniową. 4.1. Prowokowanie trudności przez trenera. 4.2. Postępowanie z trudnymi grupami. 4.3. Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami. Rozdział 5. W blokach startowych, czyli dylematy trenera przed szkoleniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55633 (1 egz.)
Kaucja: 25,94 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Trenera)
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 142-[144].
Dla trenerów, konsultantów, coachów oraz nauczycieli, liderów grup, wolontariuszy i osób pracujących z grupami.
Mirosław Urban prezentuje w swojej książce nowatorskie metody pracy z grupą. Tłumaczy, jak efektywnie wykorzystać potencjał słuchaczy w trakcie szkoleń i jak zachęcić ich do aktywnego uczestnictwa. W kolejnych rozdziałach opisuje różne techniki pracy z ciałem i głosem. Podpowiada również, jak wykorzystać ekspresję twórczą uczestników. Opis każdej metody uzupełnia przykładami konkretnych ćwiczeń. Dzięki wykorzystaniu przedstawionych przez autora technik szkolenia będą interesujące i niepowtarzalne, a przede wszystkim bardziej efektywne i pobudzające do działania. Książka zainteresuje nie tylko trenerów, konsultantów i coachów, ale również nauczycieli, liderów grup, wolontariuszy oraz osoby pracujące z grupami. Uatrakcyjnij zajęcia Stwórz inspirującą atmosferę wspólnej pracy Skorzystaj z różnych metod szkoleniowych Motywuj uczestników do działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18230 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej